Hybridní znamená jít dále

hybridní akce

Minulý týden se uskutečnilo v pražském O2 universum setkání profesionálů v event marketingu. Onsite v sále, online u svých PC, takže hybridně. A o to šlo.

foto: Stanislav Milata

Setkání ve skvělém vysočanském komplexu pořádali kolegové a kolegyně z AV MEDIA EVENTSO2 universum a bylo nás 40 v sále (onsite) a 90 vzdáleně připojených u svých počítačů nebo mobilů (online). Takže akce byla hybridní a jejím tématem byla právě hybridní budoucnost eventů. O tom, co je hybridní event se můžete dočíst v mých předchozích příspěvcích zde na blogu, v dnešním příspěvku jen pár poznámek z tohoto setkání, na které jsem s chutí přijal pozvání do sálu.

Nebudu tedy popisovat událost jako zpravodaj, pokud chcete, stáhněte si zde oficiální tiskovou zprávu:

Zaujaly mě dvě myšlenky, které mnou rezonovaly se svižným příspěvkem paní Lenky Vaněk z Ernst & Young ČR. Beru totiž hybridní akce nikoli jako z nouze ctnost (to by byla trochu drahá sranda), ale jako úžasný potenciál pro rozvoj eventů a jejich produkcí. Samozřejmě pouze tam, kde to dává smysl. A to jak myšlenkou, cílem a posláním akce, tak samozřejmě rozpočtově. Stručně: hybridní akce – protože jsou a budou nákladově vždycky dražší a produkčně náročnější než prosté onsite či naopak online produkce – naléhavěji kladou otázku:

PROČ TU AKCI VLASTNĚ POŘÁDÁME?

Co vlastně má produkce přinést? Komu? Pro koho? Jaký má být výsledek? Co si má odnést účastník na místě onsite a co ten vzdáleně připojený online? Co od něj chceme? Co mu nabízíme? Jak a čím ho zaujmeme? Jaký má akce smysl, cíl a poslání pro investora? K jakému výsledku se chceme dopracovat?

Ta druhá myšlenka je:

CO NÁM TEN HYBRID UMOŽŇUJE JINÉHO PĚKNÉHO?

Ano, rozvíjejme kreativní přístup k přípravám akcí, jejich obsahu a scénářům a k maximálnímu využití moderních technologií. Jsou skvělé, i když se jistě nechceme stát obětmi jejich téměř nekonečných možností. A ani zde nezapomínejme: osobní kontakt je nenahraditelný. Většinou. Ale ne vždy. Profilujme si účastníka ruku v ruce s předchozí otázkou PROČ a přidejme odpovědi na otázku JAK.

Takže:

nebojme se hybridů, vymýšlejme, tvořme a ukazujme našim klientům nové možnosti.

Zvažujme, kam má smysl postavit kameru a čím zabavíme účastníky v sále i u monitorů a mobilů.

Vybírejme vhodnou technickou platformu pro hybridní akci (toto setkání proběhlo na platformě Meeting 15) a nepodceňujme technické parametry, které pro akci potřebujeme.

Zkrátka, jděme dále a objevujme!

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.