Akciový trh? Je to celé takové na vodě. Vlastně na Coca Cole.

printscreen

Když hvězdný fotbalista po příchodu na tiskovou konferenci v rámci mistrovství Evropy sundal ze stolu před sebou dvě láhve Coca Coly (jednoho z hlavních sponzorů mistrovství) a vytáhl svou „značku”, v tomto případě „aqua” – vodu, věděl jsem, že to bude jízda. Ve sportovním marketingu mám letité zkušenosti a úplně jsem cítil, kolik lidí to v tu chvíli zvedlo ze židlí…. A kolik akcií to shodilo ze stolů směrem dolů…

Reakce „akciového trhu” byla rychlá jako Ronaldovy penalty a výborně ilustruje, co – a kdo – vlastně hraje hru burzovního megaletadla ohodnocování firem a očekávání příštích zisků. Viz například tento článek (klikněte na foto, zdroj neuvádím, je to můj printscreen příslušného webu):

Akcie té limonády nemám, piju jí jen jako lék na kocovinu, kterou také nemám, ale je to výborná ilustrace, jak fungují média a „trhy”. Vždycky si představím, jaké tajemné mechanismy (CO) a hlavně jací lidé (KDO) těmito kostkami hází. Pověstné hlášky „trhy znejistěly”, „trhy okamžitě zareagovaly” jsou něco jako kouřová clona kolem tajemných táhel burzovních operací. A pak se nedivme, když to celé čas od času spadne a je třeba ty nuly v excelových tabulkách odmazat.

Bravo, Ronaldo. Pijme vodu.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.